Vise de consum

se numeste de fapt "Numere" si ar fi fost, in mod normal, un pic cam prea realist pentru gustul meu. Azi, in schimb, e o zi interesanta:

"Carucior de supermarket avansand pe aleile dintre rafturi. Zgomot de magazin. Mezeluri, brnzeturi. Conserve de legume. Semipreparate. Cotitura la dreapta. Dulciuri. Bauturi. La stanga. Sucuri. Menaj - electrocasnice.
In carucior sunt trei paini, trei pungi cu lapte, cateva iaurturi.
-Tatule, ia si mie canguru asta.
Zgomot de magazin."Paraschiva Gheorghe la administrativ. Paraschiva Gheorghe la administrativ". Maini de copil pe bara carutului.
- E scump, Nelutule, tata, e scump, face cat tot ce am luat.
- Da la copii nu poate sa fie reducere ca la acua land pentru copii?
Carucioare pline pe jumatate sau ochi care ocolesc caruciorul stationat.
-Nu Nelutule, aici nue  cureducere la copii, ca oamenii mari nu cumpara jucarii pentru ei, decat daca sunt nebuni la cap.
Zgomot in magazin. Insi care iau baxuri de apa, de bere, de sucuri si le pun in carucioare.
- Tatule, tatule, da uite, e un cangur ami mic, e tot ca asta mare, de asta avem bani?
- Nu ma baiatule, n-avem, da-l incolo de cangur, e si urat.
 Cineva scapa o sticla care se sparge cu zgomot.  Voce de barbat: "Ce dracu , ma Gina eu beau si tu te imbeti, ai mainile piftie.". Voce de femeie: "Da du-te tu dracu ia-ti bautura singur, ca tot eu o platesc".
 -Tatule, da putem sa ne plimbam cu carutu, sa ne uitam la toate, ca e bine si asa, sa ne uitam. Pe urma eu visez la noapte si e bine.
Caruciorul avanseaza pe aleile dintre rafturi. Travling pe produsele colorate, aliniate in siruri nesfarsite. Detergenti, clapari si mingi de baschet, carti, togai, teflon, telefoane mobile, fructe confiate.
- Nelutule, du-te si ia canguru de-acolo si pune-l in cos.
- Tatule, tatule, avem bani?
- Tu du-te si ia canguru.
- Pe ala micu sau pe ala mare?
- Ia-i pe amandoi.

Voce de copil care tipa de bucurie.
- Tatule nu-l pun in cos, il tin eu in brate.
- Pune-l in cos ca mai luam si altele.
- Ce mai luam?
- Ce vrei tu Nelutule.
- Pai cum, tot, tatule, asa, tot ce vreau !?
- Da, ma, vezi ce mai vrei.
- Pot sa imi iau jocul ala mare, cu monstri din spatiu?
- Da, Nelutule, pune-l in carucior.
Cutia cu jocul, o pereche de adidasi, un Batman, o masinuta Lamborghini, un tricou cu nr. 10 pe spate, puse in carucior.
- Gata, tata, nu mai vreau nimic, ca n-avem atatia bani.
Caruciorul avansand pe aleile dintre rafturi. Maini de barbat alaturi de cele de copil pe bara de impingere. Randul la casa. Prim-plan pe carucioarele care sunt descarcate. Mainile baiatului si barbatului punand tot ce aveau in carucior pe banda neagra.
- Ce frumoase sunt asa, toate la un loc, tatule...
Vanzatoarea care marcheaza si trece marfa in pungi.
- Doua sute patruzeci si trei de  lei, va rog.
- N-am atatia bani domnisoara, am numai petru punga asta cu apni, lapte si iaurturile. Si pentru canguru asta mic.
- Cum n-ai bani domnule, iei produsele, ma lasi sa le marchez in casa si acuma-mi zici ca n-ai bani?
- Pai, daca n-am, domnisoara. N-am furat nimic. Le scoatem din pungi si le duc eu inapoi la rafturi.
- Pai domne, eu trebuie sa sterg sumele astea din casa, nici nu stiu cum sa fac, Nina, cheama-l pe Mihai, domne, esti om in toata firea, nu ti-e rusine sa-ti bati joc de mine, vrei sa ma dea afara?
- Nu domnsioara Ana, n-are de ce sa va dea afara, sunt niste numere scrise pe ecran, se sterg si nu mai ramne nicio urma, nimic.
- Lasa-ma domne cu numerele dumitale sterse. Mihai scoate-mi si mie produsele astea ca domnu m-a pus sa le marchez si nu vrea sa le plateasca.
Agitatie la coada. Lumea care bodoganeste iritata.
- Auzi, domne, spune-mi si mie, de ce faci tot circu asta, ce castigi din el?
Cateva secunde de tacere.
- Ca sa aiba copilu ce sa viseze, domnisoara Ana.
Prim-plan cu caruciorul gol. Un sir de carucioare goale pe platoul aproape pustiu din fata supermarketului, seara."

Cristian Tudor Popescu - Cuvinte rare

Comentarii

Postări populare