Wellness dupa 80 de ani

Nu sunt nostalgica pentru ca povestesc despre o batrana, dar Elena Schwartz chiar facea aerobic la 85 de ani! In fiecare dimineata si dupa-amiaza.
Era o femeie vesela, plina de viata pe care am cunoscut-o in urma cu muuuuuuuuuult timp - 5 ani, la caminul Carl Wolf din Sibiu.
Frumoasa in ochii mei pentru ca dansa fara muzica, zambea mult iar chipul ii radia atunci cand ma privea. Cred ca o astfel de atitudine se numeste in ziua de azi "wellness", sau cel putin asa mi-a zis frate-meu, care a auzit la randul lui de la Herbalife.
Dar femeia asta pe bune daca lua ceva!
Era de un bine natural, de un optimism fara motiv care te lua pe sus.

Bunicul meu - "tataia" se spune poate mai putin literar in Muntenia - era la fel de vioi si vesel la 80 de ani. Cosea, sapa si se trezea zilnic la 4 dimineata.
Bunica matura toata curtea la 83 de ani, cu toate ca nu prea mai vedea ea bine praful de pe jos, frunzele ingramadite in colturi sau pisicile ce-i stateau in cale.
Dar facea chestia asta cu un asa mare drag - ca nu puteai sa nu te bucuri privind-o.

Sunt exemple - ok, personale - de oameni frumosi- "faini" cum se spune la Cluj.
Nu sunt nostalgii si nici povesti.
Ci modele. Putem fi asemenea lor la 85 de ani?

Carcotasii vor spune : " Hai ba lasa-ma cu de-astea! Ei ce-au facut o viata intreaga, n-au avut atatea probleme, atatea neajunsuri( cand spui asta te referi la bani?!) si comunismul le-a dat totul de-a gata!"
Parca il si vad pe tipu tuns periuta din colt care molfaie sigur ceva spunand asta sau trage afectat din tigara.

Ca sa nu intru intr-o polemica personala - "cu tine si familia ta", ma voi referi exact la trecutul Elenei Schwartz.
Care a fost unica mostenitoare a uzinei Compa - sibienii stiu! una dintre cele mai mari fabrici producatoare de piese auto - fosta Datky, din Ardeal.
Deposedata in timpul comunismului de averea ei, Elena si-a petrecut ultimii ani de viata intr-un azil, dandu-si la schimb casa - pe-o batranete linistita.
       "Eu nu am timp sa ma implic in lupta pentru retrocedarea fabricii", imi spunea Schwartz in urma cu cinci ani.
Timpul este pretios pentru fiecare dintre noi.

Pentru Elena, momentele ultime au insemnat miscare, dans, zambet si bine(wellness)! Aviz amatorilor!

Comentarii

Postări populare